سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنسوی افق

از بیانات حضرت روح الله (ره) خطاب به مدیران صدا و سیما:

1- و البته ما باید خیلى به فکر این باشیم که این دستگاهى که مهمترین دستگاه شاید باشد در تبلیغات ما، این دستگاه از حیث سیما و از حیث صدا هر دو اسلامى باشد؛ یعنى، کوشش بشود در اینکه هر قدمى که بر مى‏دارید، یک قدمى باشد براى اسلام بردارید تا اینکه کارتان عبادت باشد...............و البته فیلمها، باید کسانى که فیلمسازند، باید معلوم بشود که اینها چه کاره‏اند، چه جور بوده‏اند؛ وضع روحى‏شان، وضع زندگیشان، وضع معاشرتهایشان قبلًا چه جور بوده است؛ آیا تحول حاصل شده برایش؛ تحول روحى یا اینکه باز همان ته مانده‏هاى سفره شاه هست در قلبهاشان. آن کسى که مى‏خواهد فیلم درست کند، گاهى وقتها فیلم را، خوب، بسیاریها متوجه نمى‏شوند چى است، لکن محتوایش روى هم رفته انسان یک وقت مى‏بیند که یا طرف چپ است یا طرف راست است یا رو به فساد است. این باید خیلى دقت بشود؛ یعنى، ما همه موظفیم به اینکه کارى انجام بدهیم که موافق با مقصد جمهورى اسلامى، که همان مقاصد اسلامى است، باشد. و هیچ خوفى از این نداشته باشیم که ما اگر- فرض کنید- فلان فیلم را درست کنیم، به ما مى‏گویند که اینها چه هستند.

سخنرانى [در جمع مسئولان صدا و سیما (رسالت و جایگاه صدا و سیما)].
زمان: 16 مرداد 1361/17 شوال 1402. 

2- رسانه‏هاى گروهى، بویژه صدا و سیما، این مراکز آموزش و پرورش عمومى مى‏توانند خدمتهاى گرانمایه‏اى را به فرهنگ اسلام و ایران نمایند. بنگاههایى که شب و روز، ملت در سراسر کشور با آنها تماس سمعى و بصرى دارند، چه مطبوعات در مقالات ونوشتارهاى خود و چه صدا و سیما در برنامه‏ها و نمایشنامه‏ها و انعکاس هنرها و انتخاب فیلمها و هنرهاى آموزنده باید همت گمارند و بیشتر کار کنند؛ و از گردانندگان و هنرمندان متعهد بخواهند تا در راه تربیت صحیح و تهذیب جامعه وضعیت تمام قشرها را در نظر گرفته، و راه و روش زندگى شرافتمندانه و آزادمنشانه را با هنرها و نمایشنامه‏ها به ملت بیاموزند، و از هنرهاى بدآموز و مبتذل جلوگیرى کنند.

 پیام [به ملت ایران در سالگردپیروزى انقلاب (جنگ- دانشگاه- رسانه‏هاى گروهى)].
زمان: 22 بهمن 1363/20 جمادى الاول 1405.

االبته در بیانات حضرت روح الله (ره) از این صدا و سیما تعبیر دانشگاه هم می شود ،

بهتر است راه دور نرویم و به جای نبش اندیشه های خمینی کبیر به نقل از اقایان خط امامی به سراغ اندیشه های امام خامنه ای برویم  و از بیانات ایشان را مروری نمائیم.

بیانات در دیدار با مسئولان صدا و سیما «69/5/7»

صدا و سیما را یک دانشگاهى بدانید براى تدریس اصول اسلام انقلابى، برداشت ما از صدا و سیما این است.
امام که درباره صدا و سیما مى‏فرمایند «دانشگاه، در دانشگاه یک چیزى تدریس مى‏شود. در این دانشگاه یک چیزى تدریس مى‏شود. دراین دانشگاه چه چیزى مى‏خواهید تدریس بشود؟ آنچه که در این دانشگاه باید تدریس بشود عبارت از پیامها و پایه‏ها و مفاهیم و درسهاى اسلام ناب و اسلام انقلابى و اسلام واقعى است. و این آن چیزى است که ما مى‏خواهیم در صدا و سیما به آن برسیم. 

آنچه در مورد این رسانه مهم و مطلوب و ایده‏آل است، این است که یک دانشگاهى باشد که در آن عالى‏ترین و زیباترین مفاهیم انقلاب به شکل مؤثر و مناسبى ارائه بشود و جاذبه داشته باشد. نه اینکه فقط یک چیزى را بگویند بدون اینکه فکر جاذبه و تأثیرش باشند. از هنر باید در حالى که حرکت بخش باشد استفاده شود و تکلیف قشرهاى مختلف مردم را معلوم کند. یعنى زن انقلابى و مسلمان، جوان انقلابى و مسلمان، روستائى و شهرى، باسواد و کم سواد، متخصص و معمولى، هر کدام وقتى پاى رادیو و تلویزیون مى‏نشینند، در برنامه‏هایى که شما به آنها اراده مى‏دهید، آنها تکلیف خودشان را بفهمند که باید چه کار بکنند و راهشان روشن باشد. فیلمهاى خنثى و بى‏اثر و بى‏محتواى بدون پیام مطلقا پخش نکنید. برنامه بى‏فایده بى‏محتوایى که فقط یک فاصله زمانى را پر مى‏کند (که بعضى از برنامه‏ها این گونه است) پخش نکنید.

رادیو و تلویزیون ما باید گرایشهاى اصولى نظام را با تمام قوت و قدرت و هنرش ارائه کند و در تمام بحث‏ها و تمام آنچه که از این رسانه پخش مى‏شود و به گوش و قلب مستمعین مى‏رسد، این نکته باید رعایت بشود. ببینید گرایشهاى اصولى نظام چیست، آنها را پیدا کنید و منعکس کنید...

بگذریم بیانات آقا و امام و احادیث و ..... فراوانند و بسیار بر زمین مانده و خاک می خورند

غرض از بیان این همه تنها این بود که بگویم باز هم به صدا و سیمای زمان رژیم سابق

آقایان مدعی هستند که در چارچوب اسلام و انقلاب و منویات رهبری قدم بر می دارند

آنگاه در فیلمها و سریالهایشان جز ترویج فرهنگ غربی و عیاشی و پخش امواج شهوانی هنری ندارند

برای نمونه در سریالهایشان از شوخی های زننده جنسی گرفته تا نشستن دختر نامحرم در کنار پسری نامحرم در جلوی ماشین و .....

نمی خواهم اینجا منکر کارهای خوب و انقلابی شوم اما به قول معروف اگر نه که تمام کارهایشان هم شرعی و انقلابی و.. باشد یک کار خراب و یک سیب فاسد کل سیبها و کارها را خراب و فاسد می نماید.

 البته یک سیب فاسد به صدها فیلم در حال تبدیل شدن است.

مشکل کجاست و کار از کجا عیب پیدا نموده است؟؟؟؟

به نظر می رسد ما همچنان در جمهوری اسلامی دچار فقر مدیران کاربلد و فهیم هستیم

و همین بزرگترین معضل است و اینگونه است که امام خامنه ای نیز از روی ناچاری ضرغامی را دوباره برای ریاست این سازمان عریض و طویل معرفی می نمایند آن هم با شرط و شروطهای فراوان و مهلت یکساله که هنوز هم همان شروط رعایت نشده.

باید دانست تا وقتی که مدیران میانی تغییر نکنند داستان همین است

ذات سینما و تصویر انتهایش همین است و اینگونه است داستان صدا و سیمایی که باید دانشگاه باشد آن هم از نوع اسلامیش حال می بینیم این اسلامیت به کجا می رود؟؟

در این زمانه که امواج ماهواره و شبکه هایی که سعی در براندازی خانواده ها دارند ؛برای جلب مخاطب اگر بخواهیم همرنگ آنها شویم پس وای برما.

 و جدای از این وای باید گفت مشتریان و مخاطبان به دنبال بدلیجات نخواهند بود و به تماشای همان اجناس اصیل رو می آورند.

باید گفت خطر سریالهای ایرانی که مثلا حجاب را رعایت کرده اند ولی از لحاظ کلامی و زیرجلدی به دبال یان شوخی های زننده و سکس کلامی هستند از تصاویر سریالهای ماهواره ای بی پوشش بیشتر است.

درد بسیار است و فرصت اندک.

 

 


ارسال شده در توسط ermia